Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczącego się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Sposób załatwienia sprawy:
Petycja kierowana do Wójta Gminy Pawłowiczki, jak i do Rady Gminy Pawłowiczki podlega niezwłocznie zarejestrowaniu w Rejestrze Petycji prowadzonym przez Referat Organizacyjny tel.: 774036461
Petycje ze wskazaniem do kogo jest kierowana można przekazywać:
• osobiście: ul. Plac Jedności Narodu 1, 47-280 Pawłowiczki
• pocztą pod adres: Urząd Gminy w Pawłowiczkach, ul. Plac Jedności Narodu 1
47-280 Pawłowiczki
• drogą elektroniczną na adres mailowy: ug@pawlowiczki.pl
• przez portal ePUAP.
Rejestr petycji jest jawny.
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja składana w interesie podmiotu trzeciego wymaga jego zgody.
Petycja powinna zawierać:
• oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym
petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
• wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji,
• oznaczenie adresata petycji,
• wskazanie przedmiotu petycji.
Termin załatwienia:
Petycje rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia ich wpływu.
Tryb odwoławczy i skargowy:
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1123)