Dodatki mieszkaniowe

NAZWA REFERATU/STANOWISKA: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wypełniony wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego z:
– potwierdzoną przez zarządcę domu, administrację lub właściciela budynku łączną kwotą wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc.
2. Wypełniona deklaracja o dochodach osiągniętych przez wszystkie osoby zameldowane i przebywające w lokalu w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę składania wniosku wraz z:
– zaświadczeniem z zakładu pracy o dochodzie brutto (wynagrodzenie pomniejszone o koszty uzyskania przychodu i składki ZUS / bez składki zdrowotnej /),
– decyzją lub odcinkami ZUS o wysokości renty, emerytury i alimentów,
– zaświadczeniem z Powiatowego Biura Pracy o wysokości pobranych zasiłków,
– decyzją GOPS o przyznaniu zasiłku stałego,
– oświadczeniem / na piśmie / o wysokości dochodu osiąganego z tytułu prowadzonej na własny rachunek działalności gospodarczej,
– umową wynajmu, dzierżawy lub innymi dokumentami świadczącymi o osiąganym dochodzie,

OPŁATA: nie pobiera się

TERMIN ZAŁATWIENIA: W ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

OSOBA ODPOWIEDZIALNA: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, tel. 077 487 42 43

PODSTAWA PRAWNA: Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o dodatkach mieszkaniowych / Dz.U. z 2001 roku, Nr 71 poz. 734 / i Kodeks Postępowania Administracyjnego.

INNE INFORMACJE:
1. Do dochodu nie wlicza się dodatków dla sierot zupełnych / chyba, że już zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodu /, zasiłków pielęgnacyjnych oraz pobieranych z pomocy społecznej zasiłków okresowych , jednorazowych świadczeń pieniężnych oraz świadczeń w naturze,
2. Przy składaniu wniosku wszystkie osoby dorosłe zamieszkałe w lokalu nieuczące się i nieposiadające żadnego dochodu zobowiązane są do osobistego złożenia oświadczenia.