Gmina Pawłowiczki - BIP

Poprawy efektywności energetycznej

[opublikował: Janina Szwalbe , ważne od 2018-09-03 14:39:18, aktualny]

1.Petycja z dnia 03.09.2018 2.Wnoszacy petycję Szulc -Efekt Spółka z o.o. 3.Data złożenia 03.09.2018 4.przewidywany termin załatwienia petycji: Zgodnie z art.10 ust.1 ustawy o petycjach, nie później niż w terminie 3 m-cy od dnia złożenia petycji

Treść Petycji:czytaj II) Petycja – do rozpatrzenia w trybie ustawy o petycjach.

§5) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z 2017.06.27), wnosimy petycję do Kierownika JST o przeprowadzenie analizy i rozważnie instalacji na budynkach użytkowanych przez Urząd – testowo lub docelowo – systemów fotowoltaicznych polegających na przetwarzaniu z promieniowania światła słonecznego i przekształceniu jej w energię elektryczną.
Rzeczone plany mogą również polegać na inspirowaniu i koordynacji działań mieszkańców gminy w tym zakresie, koordynacją programów ewentualnego dofinansowania, etc
W niektórych gminach działania tego typu już mają miejsce – dla przykładu:
Gmina Łapy: http://www.lapy.pl/index.php?wiad=2771
Gmina Werbkowice: http://werbkowice.pl/aktualnosci/kolektory-sloneczne

W mniemaniu Podmiotu wnoszącego Petycję – działanie tego typu modelowo pozwala wypełniać obowiązek ustawowy wynikający z Art. 6 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11) – a z odpowiedzi uzyskiwanych na nasze wnioski przy okazji innych petycji/wniosków – wynika że gros Gmin – uważa ten przepis za martwy.

§6) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego wnosimy – o przekazanie poniższego tekstu/petycji do wszystkich podległych publicznych szkół podstawowych (również tzw. Zespołów Szkół).

W odpowiedzi na przedmiotową petycję – prosimy o kilkuzdaniowe – na zwrotny adres email: efektywnosc-kompleksowa@samorzad.pl — krótkie poinformowanie podmiotu wnoszącego petycję o wnioskach wynikających z przeprowadzonej analizy oraz o ewentualnych planach Jednostki w tym obszarze.

Zastrzegamy możliwość opublikowania wybranych odpowiedzi oraz rankingów na naszym portalu www.gmina.pl

Osnowa Petycji:
Wnosimy o przekaznie poniższej petycji i wniosku do podległych szkół – zamiast dostarczać go per capita do Organu Szkoły – gdyż – w mniemaniu Wnioskodawcy – Gros Szkół w dalszym ciągu nie posiada sprzężonych elektronicznych dzienników korespondencyjnych ze skrzynkami poczty elektronicznej a co za tym idzie nie zawsze można skorzystać z prawa rozumieniu art. 16 ust. 1 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (konwencjonalna skrzynka poczty elektronicznej).

Jeżeli w nielicznych Urzędach – “polskie czcionki” w naszym wniosku nie wyświetlają się właściwie – może to wynikać z niedostosowania systemów Gminy do wymogów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U.2017.2247 t.j. z 2017.12.05) – można wtedy skorzystać z załączonego pliku word – z tożsamą treścią.

—————— Część Petycji dotycząca Dyrektora Szkoły do przekazania do właściwych miejscowo Szkół:

Szanowna Pani
Szanowny Pan
Dyrektor Szkoły Podstawowej/Zespołu Szkół, etc

Dane Podmiotu wnoszącego petycje znajdują się poniżej oraz – w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) Data dostarczenia zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.).

Premabuła Wniosku:
Jak wynika z doniesień medialnych – od dwóch lat – sfery rządowe przywiązują dużą wagę do zagadnień związanych z czystszym powietrzem, ograniczeniem smogu i działaniami proekologicznymi.
Ad exemplum: https://www.tvp.info/37546189/najciekawsze-materialy/program-czyste-powietrze/#!
Jak ważką sprawą jest walka ze smogiem i stosowanie ekologicznych źródeł energii – mniej szkodliwych dla środowiska – wynika z alarmujących statystyk oraz z planowanych środków jakie Rząd planuje przeznaczyć na ten cel.

Z kolei niektóre Jednostki Samorządu Terytorialnego – w naszym mniemaniu – nie zawsze traktują przedmiotową tematykę z należną atencją – jak wynika z odpowiedzi uzyskiwanych na nasze uprzednio realizowane akcje wnioskowania – gros gmin nie posiada nawet projektów założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe – stosownie do dyspozycji art. 19 ust. Ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.U.2017.220 t.j. z 2017.02.06)

Może zatem szkoły – zrealizują modelowo obowiązek wynikający z Art. 6 ust. 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11).

W związku z powyższym, wnosimy:

I) Wniosek – w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej.
§1) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie art. 6 ust. 1 pkt. 1 lit c oraz art. 6 ust. 1 pkt. 2 lit. b Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2014.782 j.t.) – wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie – gdzie w stronie Internetowej lub w BIP – Dyrektor Szkoły opublikował informację o stosowanych środkach poprawy efektywności energetycznej – zgodnie z obowiązkiem określonym w art. 6 ust. 3 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11)
W odpowiedzi wystarczy podać odnośny podać adres URL
§2) Czy – na dzień złożenia przedmiotowego wniosku – Dyrektor Szkoły jest w posiadaniu aktualnych badań jakości stosownego w budynkach szkolnych oświetlenia wewnętrznego – w odniesieniu do obowiązujących w tym zakresie aktualnych Polskich Norm?
W mniemaniu wnioskodawcy jedną z takich norm jest : PN-EN-12464-1 – ad exemplum: natężenie oświetlenia – na płaszczyźnie roboczej (0,85 m) powinno wynosić min. 300 lx, etc

Jeżeli Dyrektor Szkoły – nie posiada takich danych – wnosimy o wykonanie rekonesansu w tym przedmiocie – jako że sprawa jakości oświetlenia w szkołach wydaje się szczególnie istotna – choćby w kontekście corocznych wydatków publicznych przeznaczanych na leczenie wad wzroku. Wg rożnych źródeł – wadę wzroku posiada od 35 do 46 % uczniów szkół publicznych.

II) Petycja Odrębna – w trybie ustawy o petycjach
Treść petycji:
§3) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 t.j. z 2017.06.27), wnosimy petycję do Dyrektora Szkoły o przeprowadzenie analizy i rozważnie instalacji na dachu budynku Szkoły (ad hoc lub przy okazji kolejnego remontu ) – testowo lub docelowo – systemów fotowoltaicznych polegających na przetwarzaniu z promieniowania światła słonecznego i przekształceniu jej w energię elektryczną.
Działanie tego typu – w naszym mniemaniu idealnie wpisuje się w obowiązek określony w art. 6 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej (Dz.U.2016.831 z dnia 2016.06.11)

Osnowa Petycji:
Tego typu działanie – w mniemaniu Wnioskodawcy – może być nie tylko efektywnym sposobem na zrealizowanie przez Dyrektora Szkoły – obowiązku wynikającego z wdrażania co najmniej jednego środka poprawy efektywności energetycznej – ale również może być ciekawym – empirycznym – sposobem na poznanie tej ciekawej tematyki przez uczniów szkoły.

Pytając kilka lat temu o koszty eksploatacji szkolnych kotłowni – uzyskiwaliśmy informacje o szokująco wysokich wydatkach na ten cel, zatem choćby w minimalnym stopniu warto byłoby ograniczyć środki podatników wydatkowane w tym obszarze.

W odpowiedzi na przedmiotową petycję – prosimy o kilkuzdaniowe, krótkie poinformowanie podmiotu wnoszącego petycję o wnioskach wynikających z przeprowadzonej analizy oraz o ewentualnych planach Jednostki w tym obszarze.

Zastrzegamy możliwość opublikowania wybranych odpowiedzi oraz ewentualnych rankingów – najlepiej dbających o ochronę środowiska szkół – na naszym portalu www.gmina.pl

W mniemaniu Wnioskodawcy, w krajach najbardziej rozwiniętych – kładzie się olbrzymi nacisk na edukację Uczniów w obszarze odnawialnych źródeł energii – na lekcjach związanych z ochroną środowiska – Uczniowie mają okazję empirycznie poznać działanie ogniw fotowoltaicznych, a specjalistyczne oprogramowanie stosowane w tym zakresie do prezentacji – wspomaga uzyskiwać informacje o możliwościach, wadach i efektach stosowania tego typu źródeł energii.

Fakultatywnie – jeśli szkoła jest zainteresowana bezpłatnym przetestowaniem – przez 30 dni – inteligentnego, światowej klasy oprogramowania – w wersji edukacyjnej – do modelowania działania ogniw fotowoltaicznych – wnosimy aby do udzielonej na petycję odpowiedzi dodać zdanie:

“Szkoła jest zainteresowana bezpłatnym przetestowaniem – przez 30 dni – inteligentnego oprogramowania – w wersji edukacyjnej – do projektowania systemów fotowoltaicznych PV*SOL® – Valentin Software”
W rzeczonej sprawie można również porozmawiać telefonicznie ze specjalistą: tel. 607-773-377
Prosimy o niewykonywanie pod wyżej wzmiankowany numer – telefonów dot. merytoryki wniosku.

Notabene pozwalamy sobie przypomnieć, że podjęcie jakichkolwiek działań przez Dyrektora powinno być poprzedzone analizą stanu faktycznego (innych petycji tego typu) oraz dokumentacji, tak aby wszystkie ewentualne czynności były prowadzone z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz postępowania lege artis.

§3a) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku na adres: efektywnosc-kompleksowa@samorzad.pl

§4) Wnosimy, aby odpowiedź udzielona w trybie Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05), znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: efektywnosc-kompleksowa@samorzad.pl

Ponownie podkreślamy, że w naszej ocenie sprawa dotyczy istotnych elementów związanych ochroną środowiska i w konsekwencji z polepszaniem jakości życia i komfortu Mieszkańców/Uczniów.

Na mocy przepisów Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) do niniejszego wniosku został dołączony plik podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym identyfikujący nadawcę (Współwnioskodawcę) lub współtwórcę niniejszego wniosku, którego Tożsamość ujawniona poniżej oraz w załączonym pliku.

Podmiot Składający Petycję:
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o.o.
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
KRS: 0000059459
www.gmina.pl www.samorzad.pl
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln

informację wytworzył(a):Janina Szwalbe
za treść odpowiada:Janina Szwalbe
data wytworzenia:2018-09-03 14:39:18

wygląd do druku | wyświetleń podstrony: 512

 

rejestr zmian tej informacji »