Informacje
[opublikował: Janina Szwalbe , ważne od 2017-11-22 11:32:09, aktualny]
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczącego się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Sposób załatwienia sprawy:
Petycja kierowana do Wójta Gminy Pawłowiczki, jak i do Rady Gminy Pawłowiczki podlega niezwłocznie zarejestrowaniu w Rejestrze Petycji prowadzonym przez Referat Organizacyjny tel.: 774036461
Petycje ze wskazaniem do kogo jest kierowana można przekazywać:
• osobiście: ul. Plac Jedności Narodu 1, 47-280 Pawłowiczki
• pocztą pod adres: Urząd Gminy w Pawłowiczkach, ul. Plac Jedności Narodu 1
47-280 Pawłowiczki
• drogą elektroniczną na adres mailowy: ug@pawlowiczki.pl
• przez portal ePUAP.
Rejestr petycji jest jawny.
Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję.
Petycja powinna zawierać:
• oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym
petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
• wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji,
• oznaczenie adresata petycji,
• wskazanie przedmiotu petycji.
Termin załatwienia:
Petycje rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia ich wpływu.
Tryb odwoławczy i skargowy:
Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1123)