Gmina Pawłowiczki - BIP

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej

[opublikował: Janina Szwalbe , ważne od 2009-06-03 14:37:47, aktualny]

NAZWA REFERATU/STANOWISKA: Samodzielne Stanowisko ds. Kultury, Kultury Fizycznej i Działalności Gospodarczej

WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej.
2. Załączniki: – opinie: Komendanta Powiatowego Policji w Kędzierzynie-Koźlu, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kędzierzynie-Koźlu, Dyrektora Pogotowia Ratunkowego w Kędzierzynie-Koźlu, które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz przewidywanych przez Policję zagrożeniach, – opinię Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kędzierzynie-Koźlu, – graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzana impreza masowa, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, – regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej, – program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej, – informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej i informacyjnej; w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik co najmniej 10 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie, i co najmniej 1 porządkowy na każde następne 100 osób. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 30 porządkowych na 300 osób, które mogą być na imprezie masowej, i co najmniej 3 porządkowych na każde następne 100 osób. – wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa), – pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy, – szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia, – polisę ubezpieczeniową (w przypadku imprezy, na którą wstęp jest odpłatny), – informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.

OPŁATA: – za wniosek – 5,00 zł, – za każdy załącznik – 0,50 zł, – za wydaną decyzję – 76,00 zł.

TERMIN ZAŁATWIENIA: Do 7 dni.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: Urząd Gminy Pawłowiczki, pok. 5

OSOBA ODPOWIEDZIALNA: Danuta Perz, tel. 077 403 64 72

TRYB ODWOŁAWCZY: Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Wójta Gminy Pawłowiczki. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia.
Opłata skarbowa: – za odwołanie – 5,00 zł, – za każdy załącznik – 0,50 zł.

PODSTAWA PRAWNA: art. 6 i 7 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 120, poz. 1298).


INNE INFORMACJE:1. Organizator imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy (art. 6 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych Dz. U. z 2001 r., Nr 120, poz. 1298).
2. Odmowa wydania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej następuje w razie niespełnienia wymogów, o których mowa w art. 5 ust. 2 i 3 oraz w art. 6 i 7.

informację wytworzył(a):Janina Szwalbe
za treść odpowiada:
data wytworzenia:2009-06-03 14:37:47

wygląd do druku | wyświetleń podstrony: 1149